سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محسن ملک  پور
حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌پور

امام جمعه شهرستان فارسان در پیام جمعه ١٧ اردیبهشت‌ماه سال جاری با اشاره به واهمه صهیونیسم از پیروزی مقاومت اسلامی در انتخابات گفت: روز قدس نماد صف‌بندی حق علیه باطل‌ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور، امروز در پیام جمعه ١٧ اردیبهشت‌ماه سال جاری با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در روز معلم، با بیان اینکه سیاست گذاری خارجی جمهوری اسلامی طبق اصل ۱۷۶ برعهده رهبری است، گفت: سازوکار طراحی و اعمال آن در شورای عالی امنیت ملی تعبیه شده است که سران سه قوه، وزرای ذیربط، فرماندهان نیروهای مسلح، دو نماینده رهبری در آن حضور دارند.

امام جمعه شهرستان فارسان در ادامه تصریح کرد: این شورا عرصه‌های عمل را مشخص کرده و تقسیم کار می‌کند. در این تقسیم کار وزارت خارجه مجری سیاست‌هاست کما این‌که نیروی قدس هم مجری است.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: اساسا میدان و دیپلماسی دو جزء مکمل هستند و طبیعی است که نقش میدان در بسیاری از مقاطع باید اولویت داشته باشد. این یک نکته معمول و مرسوم در جهان است. روشن‌ترین نمونه آن، همین نسبت میدان و دیپلماسی در آمریکا است.

وی بیان کرد: این نگاه غیر راهبردی و ساده‌انگارانه و از سرشیفتگی به غرب جای تعجب و شگفتی بسیار دارد. آن‌هم از کسی‌که سیاست‌های نظام را در طول این سال های اخیر دیده است و تفاوت منطق مقاومت و برد و نفوذ آن‌را بارها مشاهده کرده است و بارها، ازجمله در همین مصاحبه، بارها بدان اذعان کرده است و اکنون این‌گونه، درباره آن سخن می‌گوید.

امام جمعه شهرستان فارسان ادامه داد: جای تاسف دارد که این سخنان بدون درک عمیق از سیاست‌ها و ساختار نظام، بدون توجه به الزامات و بازتاب‌های آن و تأثیر منفی آن بر امنیت ملی و منافع ملی، بدون برخورداری از سواد رسانه لازم، مبادرت به چنین مصاحبه‌ای با چنین کسانی و در چنین زمانی می‌کند!

روز قدس نماد صف‌بندی حق بر علیه باطل‌

امام جمعه شهرستان فارسان با اشاره به روز قدس گفت: در نگاه امام راحل عظیم‌الشان روز قدس مسأله‌ای فراتر از یک موضوع ملی و مختص به فلسطین و یا جهان عرب است.

ملک‌پور با بیان اینکه قدس یک آرمان اسلامی و انسانی است نه فقط فلسطینی و عربی‌، خاطرنشان کرد: روز قدس، «روز جهانی» می شود و آزادی قدس یک «وظیفه انسانی و اسلامی».

وی افزود: در این نگاه، روز قدس «کلید» قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیزم جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار است.

امام جمعه شهرستان فارسان اظهار کرد: نکته جدیدی که این روزها فلسطین دست به گریبان آن است، مسأله‌ «تعویق انتخابات فلسطین» است که با مشارکت محمود عباس و رژیم صهیونیستی و آمریکا و ارتجاع عرب کلید خورده است.

ملک‌پور ادامه داد: درحالی که قرار بود انتخابات فلسطین با شرکت همه گروه‌های فلسطینی انجام شود، رژیم صهیونیستی و محمودعباس از ترس پیروزی مقاومت اسلامی دست به یک نمایش تبلیغاتی زده‌اند.

وی بیان کرد: محمودعباس هفته قبل اعلام کرد به‌خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس، این انتخابات را به‌تعویق می‌اندازد. این البته ظاهر ماجرا است.

امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه حقیقت قضیه همان است که گفتیم،واهمه صهیونیسم از پیروزی مقاومت اسلامی در انتخابات، تصریح کرد: به همین جهت بود که دو هفته قبل ۷۰هزار نفر از مردم فلسطین و کرانه رود اردن در قدس شریف تظاهرات کردند.

بایسته‌های گفتمان اقتصادی در دولت جوان حزب‌اللهی‌

حجت‌الاسلام ملک‌پور گفت: رهبر معظم انقلاب در تعریف دولت جوان حزب اللهی فرمودند: "دولتی است که آغشته در چنبره تار عنکبوت رانت نباشد و صحبت از جوانی شهید سلیمانی هم به این معناست."

وی افزود: در کنار این ویژگی، دولت جوان حزب اللهی دولت پاکی و بازگشت به فطرت، خلاقیت و نوآوری است. دولت جوان مومن، دولت باز کردن راه‌هایی است که هنوز غربی‌ها به آن نرسیده‌اند.

امام جمعه شهرستان فارسان بیان کرد: نگاه دولت حزب اللهی نگاه به آمریکا و اروپا و صندوق بین‌المللی پول نیست، به‌دنبال توافق و مذاکره نیست، چراکه مذاکره مشکلی را حل نمی‌کند و وضعیت فعلی کشور از نگاه به غرب و رانت عایدی بدون تلاش به دست آمده و باید با آن مبارزه شود.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: دولت جوان باید دغدغه نظام را داشته باشد و گرفتار جناح بازی نشود و نباید در بین نیروهای انقلابی اختلافی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم عزیز هم نباید نا امید و شرایط فعلی موجب بی‌میلی آن‌ها برای انتخاب و حضور پای صندوق رأی شود چراکه اولاً مردم معتقد به رازقیت خداوند هستند و به تعبیر امام سجاد علیه‌السلام در گلایه‌مندی ابوحمزه‌ثمالی از گرانی‌ها، فرمودند خدای ارزانی خدای گرانی‌ها هم هست.

امام جمعه شهرستان فارسان افزود: مردم ما دارای فطرتی پاک هستند، بصیر و غیرتمند هستند حرف صریح و صادقانه را می‌پذیرند و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند با شعارهای انقلاب قهر نیستند از مسؤولین ناراضی هستند که با انتخاب درست این وضعیت تزلزل اقتصادی به ثبات اقتصادی خواهد رسید.

ملک‌پور اظهار داشت: اولویت اول در بحران اقتصادی محرومین و مستضعفین هستند بعد طبقه متوسط و بالا. کسانی‌که نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهند که از ناکارآمدی نظام سود می‌برند و به‌دنبال رانت هستند.

عوامل مؤثر بر مشارکت عمومی در انتخابات‌

وی گفت: از آن‌جا که میزان مشارکت شهروندان در انتخابات، یکی از شاخص‌های میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی در بسیاری از کشورهاست، حکومت‌ها بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید می‌کنند.

امام جمعه شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: حکومتی که بتواند بیشترین مشارکت در انتخابات را جلب کند، نه تنها در عرصه داخلی، بلکه در عرصه بین‌المللی نیز می‌تواند از موضع مقتدرانه برخوردار باشد؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بستری برای اعتمادبه‌نفس مسئولان سیاسی و منتخبان مردم فراهم می‌کند که بتوانند در اداره امور کشور، رأی مردم را پشتیبان تصمیم‌های خود بدانند. به‌همین‌دلیل کاهش مشارکت مردم در انتخابات یکی از مسائل اساسی دولت‌ها به‌شمار می‌رود.

ملک‌پور بیان کرد: علاوه بر منابع اجتماعی، عوامل‌انگیزشی مشارکت در انتخابات وانگیزه‌های شرکت در امور و فعالیت‌های سیاسی نیز قابل توجه است.

وی تصریح کرد: تقویت انسجام ملی، احساس تکلیف شرعی، احساس مسئولیت نسبت به کشور، پیروی از ولی‌فقیه برای مشارکت در انتخابات، ادای دین به شهیدان و خانواده آن‌ها از انگیزه‌های افراد برای مشارکت در انتخابات بوده که می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

امام جمعه شهرستان فارسان افزود: از انگیزه‌های دیگر می‌توان به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، رضایت از وضع موجود و تمایل به تداوم آن، مخالفت با جناح یا کاندیدای رقیب، مُهرخوردن شناسنامه، عادت به رأی دادن، فشارهای محیط کار و فشار خانواده و اقوام اشاره کرد.

عید فطر؛ عید شباهت و معیت با امام زمان(عج)

محسن ملک‌پور اظهار داشت: امام زمان عجل‌الله‌فرجه‌الشریف چون انسان کامل است، پس «مَنِ عالی» خود ماست و ما به میزان انسانیت‌مان به محضر حضرت، قرب و ارتباط پیدا می‌کنیم. این شدت اتصال، شدت حبّ می‌آورد و شدت حبّ، این اتصال را تشدید می‌نماید. این هم‌افزایی محبت و اتصال، سرّ مبارکی عید فطر است.

امام جمعه شهرستان فارسان افزود: برکت عید فطر همین است که در عید فطر، به هر مرتبه از انسانیت(اصل و فطرت خودمان) نائل شده باشیم، به همان مرتبه به حضرت شبیه شده‌ایم و حقیقت این شباهت، قرب و معیت با حضرت است.

وی در ادامه گفت: بنابراین به هر اندازه که به وجود مبارک حضرت ارتباط پیدا کرده باشیم، برای ایشان دلتنگ‌تر و بی‌قرارتر می‌شویم، یعنی حقیقت عیدی در روز عید فطر، بی‌قراری بیشتر برای حضرت است. امام جمعه شهرستان فارسان ادامه داد: این بی‌قراری، ما را تا تحقق کامل هدف خلقت‌مان-نیل به مقام خلافة اللهی- راهبری می‌کند چون بی‌قراری اصلی‌ترین علامت و ثمره معیت با ولی‌الله است که قرار است ما را «یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ» نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha